Zagreb, 24. svibnja 2024. – U nastojanju da unaprijede hrvatsko digitalno novinarstvo, Google News Initiative (GNI) i Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) najavili su novo partnerstvo. Tim povodom organizirana je edukacija za HUDI članove koja se održavala 21. i 22. svibnja 2024. u Zagrebu, a usmjerena je na jačanje poslovnih i uređivačkih kapaciteta digitalnih medija u Hrvatskoj. U organizaciji edukacije sudjelovali su Google News Initiative, Upskill Universe i HUDI.
Prvi dan edukacije bio je posvećen poslovnim aspektima digitalnog izdavaštva, gdje su polaznici imali priliku naučiti kako najbolje iskoristiti alate kao što su Google Search & Discover i Google Analytics 4 kako bi povećali svoju publiku. Također, predstavljene su strategije za povećanje prihoda od čitatelja kroz Reader Revenue Model (RRM) i optimizaciju prihoda od oglašavanja. Na radionici je sudjelovalo 45 medijskih djelatnika iz 22 medijske kuće, članice HUDI-ja.
„Uzbuđeni smo što smo sklopili novo partnerstvo s HUDI-jem i kroz niz treninga podržali razvoj hrvatskog ekosustava vijesti u digitalnom dobu. U svojoj srži usredotočeni smo na razvoj poslovnih modela za poticanje održivog rasta, podizanje kvalitete novinarstva i osnaživanje novinskih organizacija digitalnim alatima i tehnologijom. Također se veselimo osnaživanju novinara i studenata u borbi protiv dezinformacija i poboljšanju vještina medijske pismenosti u digitalnom dobu.” – Elina Naydenova, voditeljica partnerstva za vijesti u Googleu.
Drugi dan bio je rezerviran za urednike redakcija i novinare, s fokusom na Open Source Intelligence (OSINT), gdje se govorilo o naprednim tehnikama istraživanja i provjere informacija u digitalnom prostoru. Polaznici radionice upoznati su s dostupnim alatima koji će im pomoći u radu prilikom definiranja točnosti vijesti. Radionica je pružila ključne vještine potrebne za održavanje integriteta i točnosti u novinarstvu u eri preopterećenosti informacijama.
„HUDI je uzbuđen zbog partnerstva s Google News Initiativeom u poticanju obrazovanja i digitalnog novinarstva u Hrvatskoj. Ova suradnja označava našu predanost prihvaćanju inovativnih tehnologija i metodologija koje je Google zastupao na globalnoj razini te će stvoriti snažan digitalni ekosustav koji ne samo da obogaćuje obrazovni krajolik, već i osnažuje novinare vrhunskim digitalnim alatima za poboljšanje učenja i osnaživanje novinara, gurajući Hrvatsku u digitalno napredna budućnost.“ – Ozren Kronja, izvršni direktor, HUDI.
Edukacija je zaokružena umrežavanjem koje je sudionicima omogućilo razmjenu iskustava, uspostavljanje novih kontakata i produbljivanje suradnje unutar industrije. Očekuje se da će ove radionice doprinijeti jačanju digitalnog izdavaštva u Hrvatskoj, poticanju inovativnosti i održivog razvoja u sektoru.