Ako ste zamijetili pad u prometu, Facebook je sastavio vodič s praktičnim koracima koji bi mogli otkriti razlog promjena.
1. Provjerite period u kojemu su zabilježene promjene u prometu
Jučer ste imali veći promet, a danas manji? To je normalna pojava. No, ako odaberete veći period za usporedbu, primjerice, sedmodnevni prosjek u posljednjih šest mjeseci, to će vam pomoći utvrditi je li riječ o fluktuaciji koja je rezultat normalizacije prometa nakon viralnog ciklusa.
2. O kojoj je vrsti fluktuacije riječ?
Organski doseg i izlazni klikovi
Provjerite je li se dogodila promjena u organskom dosegu stranice ili u količini izlaznih klikova prema domeni.
Ako je organski doseg jednak, ali postoji fluktuacija u broju izlaznih klikova, možda je riječ o promjeni CTR-a (klikova na link po jedinstvenom broju ljudi koje je post dosegnuo). Često je to rezultat promjene u strategiji postavljanja sadržaja.
Distribucija organskog i plaćenog sadržaja
Je li došlo do promjene u distribuciji sadržaja? Promjene u odnosu organskog i plaćenog sadržaja utjecat će i na promet.
Predloženo za vas
Preporuke često služe kao način otkrivanja sadržaja, što vam omogućuje da dosegnete nove publike koje inače ne bi vidjele vaš sadržaj, ali ih zanimaju teme kojima se bavite i potencijalno mogu postati vaš fan ili pratitelj.Facebook navodi kako im je cilj poboljšati korisničko iskustvo, stoga korisnicima pokazuju raznolik i svjež sadržaj, što može utjecati na promet stranica. Upućuju da se provjere smjernice za sadržaj koji se preporučuje kako bi se znalo kakav se sadržaj neće preporučivati.
Dijeljenje sadržaja
Korisnici koji dijele vaš sadržaj utječu na dodatni promet prema vašoj domeni. Promjene u navikama dijeljenja mogu utjecati na promet.
3. Provjerite strategiju postavljanja sadržaja
Koliko često postavljate sadržaj? Koji tim sadržaja? Promjene u strategiji utječu na distribuciju. Pitajte se jeste li smanjili broj postova, s obzirom na to da to može utjecati na pad prometa. Je li tip postova drugačiji u usporedbi s postovima prije pada prometa? Manje linkova i više drugog tipa sadržaja može također imati utjecaj.
4. Pazite na kvalitetu sadržaja
Provjerite je li vaša stranica prekršila standarde zajednice. Ovisno o vrsti sadržaja, u slučaju kršenja pravila, može se smanjiti doseg stranice. Ako se ne slažete s odlukom, možete uložiti žalbu.
Primjeri sadržaja koji mogu utjecati na smanjenje prometa zbog kršenja pravila odnose se na takozvane clickbaitove, engagement baitove ili rubni sadržaj. Ponovljeni prekršaji također vode do pada distribucije. Svakako provjerite kvalitetu svoje stranice – u izborniku s lijeve strane odaberite stranice (Pages), odaberite željenu Facebook stranicu i kliknite na Page Quality.
Potpuni vodič pronađite na Facebooku, a bacite oko i na koristan sadržaj usmjeren prema medijima.
No, ako već niste, imajte na umu da dugoročno nije dobro ovisiti niti o jednoj platformi zbog potencijalnih promjena u algoritmu. Poradite na distribuciji sadržaja, ali i na osnaživanju vlastitih kanala. U HUDI-ju radimo na razmjeni znanja među našim članovima, a u 2022. godini posvetit ćemo se više toj temi kroz sadržaj na našem webu te edukacijama za članove.