Dani komunikacija

Digitalna dijalektika: Lokalni vs. globalni trendovi pretplate

Autor: ivasalam
event 23.04.2024.
Matej Lončarić, Maja Maldini, Vanja Prahić, Dani komunikacija © Emica Elveđi:PIXSELL

Na održanim Danima komunikacija Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) sudjelovala je sa važnom raspravom koja je istaknula višestruke izazove s kojima se medijske organizacije suočavaju u trenutnoj globalnoj klimi.

Održana rasprava pod nazivom “Digitalna dijalektika: Lokalni vs. globalni trendovi pretplate” fokusirana je na navigaciju kroz financijske, tehnološke i operativne prepreke s kojima se suočavaju medijske kuće, s posebnim naglaskom na razvoj robustne digitalne strategije i promicanje uspješnog modela digitalne pretplate.

Raspravu je moderirao Matej Lončarić, glavni digitalni direktor CME Adria i predsjednik HUDI-ja, a u njoj su sudjelovali HUDI članovi dr.sc.  Maja Maldini, viša menadžerica i konzultantica za organizacijske procese i menadžment znanja u organizaciji WAN-IFRA Women in News i članica tima za digitalne pretplate i Vanja Prahić, direktor digitalnog razvoja i performansi u 24sata i predsjednik tima za digitalne pretplate.

“Bilo mi je zadovoljstvo sudjelovati na panelu s lokalnim stručnjacima, koji odlično poznaju digitalne pretplate i trenove streaming servisa na domaćem medijskom tržištu. U duhu opisa moga posla, drago mi je da sam imala priliku govoriti o važnost prikupljanja podataka i informacija o korisnicima u digitalnom medijskom okruženju, koji mogu osigurati znanja za donošenje kvalitetnih poslovnih odluka o digitalnim pretplatama te u konačnici pridonjeti ukupnoj vrijednosti medijskih izdavača. Također, ovim putem bih ponovno naglasila i važnost veće inkluzivnosti svih korisnika u radu medija i striming servisa, bez obzira na njihovu dob, spol, porijeklo, seksualnu orijentaciju i zdravstveno stanje, kako u području višeg menadžmenta, tako i u području povećanja njihove prisutnost u medijskom sadržaju. S ovako pozitivnim dojmovima, nadam se da se vidimo i sljedeće godine na DK 2025!”

Maja Maldini, WAN-IFRA 

“Uvijek je ugodno sjesti s kolegama poput Maje i Mateja, te popričati o temama koje nas sve zanimaju u medijskom svijetu. Bilo je odlično predstaviti publici rast koji je ostvaren na tržištu digitalnih pretplata i kratko raspraviti o izazovima s kojima će se svi suočavati u bliskoj ili daljoj budućnosti. Pohvale organizatorima za odličan ovogodišnji DK24 i nadam se da se vidimo i sljedeće godine.”

Vanja Prahić, 24sata

Digitalne pretplate postale su ključnim izvorom prihoda za mnoge medijske kuće, ali da privlačenje i zadržavanje pretplatnika može biti izazovno. U tom kontekstu, HUDI je  predstavio rezultate istraživanja koje pokazuju da broj pretplatnika u Hrvatskoj raste 41% u odnosu na isto istraživanje provedeno u studenom prošle godine i sada brojimo 43 tisuće pretplata. To je ohrabrujući trend koji ukazuje da publika sve više cijeni vrijednost kvalitetnog novinarstva.

Nadalje, nedavno izvješće Ampere Analyticsa ukazuje na pozitivan trend pretplate na streaming usluge u Hrvatskoj. Od prošle godine broj pretplatnika porastao je za 16% i dosegao ukupno 628.000 pretplatnika u Hrvatskoj. To sugerira rastuću publiku koja konzumira sadržaj na mreži i navikla je na internetsko plaćanje karticama, što ih pozicionira kao potencijalne klijente za klasične digitalne pretplate.

“Naše tržište je, rekao bih, konačno spremno za pretplate i to je pravi trenutak da se fokus medijske industrije usmjeri upravo na to. Pretplate su bitne jer osiguravaju definitivno bolje korisničko iskustvo, a čemu svi težimo. Također, u medijima kvalitetnije informacije koje doista zanimaju čitatelje.

Naravno, ono što većinu pretplatnika zanima jest kako imati pristup većem broju sadržaja, na više medija za manje novaca. Na hrvatskom tržištu za sada slijedimo prakse providera iz drugih zemalja koji su pretplate uveli prije 10-ak godina. Međutim, činjenica jest da svi tražimo odgovor na to pitanje. Ono u što doista vjerujem je rast u segmentu streaming marketa na kojem je trenutno 628 tisuća pretplata. Tu postoje modeli ‘sheranja’ sadržaja, a mi ćemo ih uvoditi osluškujući disanje naših gledatelja.”

Matej Lončarić, CME Adria

Okupljanjem ovih cijenjenih stručnjaka, HUDI-jeva rasprava imala je  za cilj istražiti potencijalna rješenja za prevladavanje izazova s kojima se suočava medijska industrija, i to lokalno i globalno.

HUDI na društvenim mrežama