DZNAP istraživanje

Čitatelji su spremni platiti – istraživačko novinarstvo, pokazalo je istraživanje

Autor: ozrenk
event 05.12.2022.
HUDI-web

Trenutačno desetak tisuća ljudi plaća online vijesti, pokazalo je istraživanje “Digitalna pretplata – novi smjer za kvalitetno i neovisno novinarstvo” koje je DZNAP financirao

Procjena je da trenutačno desetak tisuća ljudi u Hrvatskoj plaća „zaključani“ sadržaj u online medijima. Na slovačkom tržištu, nama usporedivom po broju stanovnika, kupovnoj moći i broju medijskih izdanja, medij Dennik N, fokusiran na istraživačke priče i razotkrivanje nepravilnosti kod vladajućih struktura, prikupio je čak 70.000 pretplatnika od 2014. kad je osnovan. Hrvatske su brojke male i reflektiraju stav publike, no izdavači tvrde da su zadovoljni, s obzirom na veličinu tržišta i na kratko vremensko razdoblje od „zaključavanja“ medijskih sadržaja na internetu. Pokazalo je to istraživanje “Digitalna pretplata – novi smjer za kvalitetno i neovisno novinarstvo” koje je financiralo Društvo za zaštitu novinarskih autorskih prava (DZNAP), a proveo ga je novinar Jutarnjeg lista Goran Penić

Penić je prikupio podatke od svih izdavača koji su uveli naplatu sadržaja (Hanza medija, Styrija i Telegram Media Grupa). Cilj projekta je analiza kako je „zaključavanje“ sadržaja utjecalo na čitateljske navike, kvalitetu u novinarstvu i neovisnost novinara i izdavača od oglašivača, politike i moćnika, ali i na vrednovanje autorskog rada novinara i doseg do čitatelja, posebno s istraživačkim temama.

Više o istraživanju možete naći i u samom istraživanju

HUDI na društvenim mrežama