Kako se digitalna industrija nastavlja razvijati neviđenom brzinom, biti u korak s trendovima ključno je za tvrtke koje žele napredovati. U pokušaju otkrivanja što možemo očekivati u budućnosti digitalnog izdavaštva i oglašavanja, Hrvatska udruga digitalnih izdavača posvetit će se razvoju studije koja će, u suradnji s ključnim ljudima iz industrije – HUDI članovima, raspraviti o trendovima koji će oblikovati budućnost, naglašavajući ključna područja fokusa za digitalnu industriju, poput digitalne pretplate, sadržaja i AI-a te tehnologija u oglašavanju.
Kako bi se realiziralo takvo temeljito istraživanje, studija će se oslanjati na kvalitativne dubinske intervjue sa stručnjacima iz industrije digitalnog izdavaštva i oglašavanja, koji su ujedno članovi HUDI-ja. Kroz polustrukturirane razgovore, sudionike će voditi Tatjana Rajković, istraživačica tržišta s višegodišnjim iskustvom, posvećena i kvalitativnim istraživanjima čije će vodstvo pomoći ispitanicima da dublje zađu u svoja područja stručnosti i prikažu detaljniju predikciju budućih trendova.
Središnja točka ove HUDI inicijative je analiza trendova unutar industrije izdavaštva i oglašavanja koji imaju potencijal oblikovati industriju u narednim godinama. Cilj je otkriti uvide i razmišljanja stručnjaka koji će industriji ukazati na izazove i prilike koje se nalaze pred nama.
Dinamika digitalne pretplate
Jedan od primarnih upita studije vrti se oko domene digitalne pretplate s fokusom na digitalni sadržaj i strategije usluga. Izdavači se sve više kreću prema modelu koji se temelji na pretplati čime se osigurava kvalitetniji i ekskluzivniji sadržaj pretplatnicima. Ekskluzivan sadržaj donosi raniji pristup pričama, poglede iza kulisa i vrhunske značajke, dolazi i do personaliziranog načina isporuke informacija koji je relevantan svakom pojedinom pretplatniku. Evidentan je rast digitalnih pretplata po svim formatima, kako u „klasičnim“ digitalnim pretplatama na portale tako i u audio i video pretplatama. Ispitujući trenutno stanje i razvoj digitalnih pretplata, otkrit ćemo koje su sve nadolazeće formate te strategije sadržaja i mehanizme pružanja usluga digitalne pretplate pripremili članovi HUDI-ja.
Revolucija oglasne tehnologije
Svijet digitalnog oglašavanja prolazi kroz promjenu paradigme, a ova studija trebala bi rasvijetliti njegovu putanju. Budućnost digitalnog oglašavanja neizvjesna je jer porast broja blokatora oglasa i postupno ukidanje kolačića trećih strana otežava ciljano oglašavanje. Digitalni izdavači i oglašivači istražuju nove načine dosezanja svoje ciljane publike, kao što je korištenje kontekstualnog ciljanja, first-party podataka i native oglašavanja. Trendovi u svijetu pokazuju porast korištenja AI za stvaranje personaliziranijih i ciljanijih reklamnih kampanja te analizu korisničkih podataka. Ovom aspektu studije cilj je pokazati kako HUDI stručnjaci gledaju na zamršenost oglašavanja u digitalnom dobu i na trendove u svijetu.
Sadržaj u digitalnom svijetu
Uz prethodno navedena istraživačka pitanja, studija će obuhvatiti i pitanje trendova u domeni digitalnog sadržaja. Ova istraživačka komponenta bavit će se postojećim formatima sadržaja koji su svima poznati, ali i formatima u nastajanju kao što su proširena stvarnost i virtualna stvarnost koji postaju sve popularniji te korisnicima nude nove načine za interakciju sa sadržajem. Povećava se upotreba umjetne inteligencije za stvaranje personaliziranijeg i zanimljivijeg sadržaja korisnicima te dolazi do razlikovanja premium izdavača u odnosu na tehnološke platforme, zajedno sa značajem izvornog sadržaja u modernom digitalnom okruženju.
„Vrijednost ove studije koja se fokusira na predviđanje trendova leži u činjenici da su u njeno stvaranje uključeni relevantni eksperti iz industrije koji će imati snažan utjecaj na oblikovanje budućeg digitalnog pejzaža. Prve su naznake da nas čeka još dinamičniji digitalni svijet s unaprijeđenim načinom na koji komuniciramo i konzumiramo digitalni sadržaj. Unatoč uzbudljivom i brzom digitalnom svijetu, ponovno se “kvaliteta” vraća kao ključna odrednica. Kroz dubinsku analizu trendova, usmjereni smo na razumijevanje kako visokokvalitetni sadržaji, precizno ciljano oglašavanje i inteligentna upotreba AI mogu zajedno stvarati autentična i vrijedna digitalna iskustva za korisnika“, poručila je Tatjana Rajković, Kabinet3C.
Budući da su industrije digitalnog izdavaštva i oglašavanja spremne za transformativne pomake, ovo su samo neke od tema za koje očekujemo da će oblikovati industriju digitalnog izdavaštva i digitalnog oglašavanja, a koje ćemo ispitati hrvatske stručnjake u digitalnoj industriji. Bit će zanimljivo vidjeti kako će se ti trendovi odvijati i kako će im se izdavači i oglašivači prilagoditi.
Rezultate istraživanja moći ćete ekskluzivno saznati na ovogodišnjoj SoMo Borac konferenciji, 17.11.2023. Ugrabite svoju kartu na vrijeme!
Detaljan program konferencije bit će dostupan uskoro, a sve novosti o SoMo Borcu možete pratiti putem SoMo Borac newslettera, na web stranici te na SoMo Borac Facebooku, Instagramu i LinkedInu.
Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) ima za cilj biti vodeće strukovno udruženje za okupljanje online medija i svih ostalih industrija koje sudjeluju u digitalnom oglašavanju. Osnovali su je Hanza Media, Index promocija, Nova TV, RTL Hrvatska, Styria i Telegram Media Grupa. Sve novosti iz Hrvatske udruge digitalnih izdavača možete pratiti na web stranici, te na HUDI Facebooku, Instagramu i LinkedInu.