Europski medijski hackathon

Otvoreni poziv za prijave na Europski medijski hackathon u cilju poticanje inovativne sinergije i najmodernijeg novinarstva

Autor: ozrenk
event 02.02.2023.
Media Blend

Europski medijski hackathon Media Blend je objavio otvorene prijave za glavni događaj koji će se održati u Beču, Austrija, a počinje 22. svibnja. Riječ je o trodnevnom natjecanju za medijske menadžere, novinare i digitalce iz redakcija i medijskih startupa diljem Europe koji istražuju tehnološka rješenja za poboljšanje novinarskog poslovanja, proizvodnje, održivosti i storytellinga.

Sudionici hackatona imati će priliku dodatno razraditi svoje projektne ideja s vodećim mentorima u industriji te ih predstaviti žiriju, medijskim ulagačima, filantropima i stručnjacima na tom području i natjecati se za priliku za osvajanje kick-off potpore od 5.000 eura. Rok za prijave je 17. ožujka.

Program je prvenstveno sufinanciran od strane Programa Kreativna Europa i dio je većeg projekta koji koordinira i vodi Međunarodni institut za tisak, a provodi ga konzorcij medijskih organizacija uključujući BIRN i Zakladu Thomson. Media Blend Hackathons osmislila je i implementirala ukrajinska organizacija za razvoj medija, Media Development Foundation.

U konzorciju Media Innovation Europe, naš cilj je otključati inovacije kako bismo pomogli redakcijama u Europi, i mladima i starima, da postignu održivost. Media Blend Hackathons ključan je korak prema ponovnom promišljanju o tome kako mediji mogu postati otporniji na brzo promjenjivu stvarnost oko sebe, od izgradnje bližih odnosa s publikom do osiguravanja financijske održivosti svojih novinarskih proizvoda

rekao je Ryan Powell, menadžer za proizvode i inovacije na Međunarodnom institutu za tisak

Svi zainteresirani mogu se prijaviti kao tim s maksimalno četiri osobe ili sami (Media Blend će pomoći pojedinačnim prijaviteljima da pronađu tim sa odgovarajućim ili sličnim idejama). Očekujemo da prijavitelji imaju okvirnu ideju o projektima koji se odnose na sljedeće cjeline:

  • Analitika i monetizacija: ove će godine ključni fokus za mnoge izdavače biti zadržati pretplatnike stečene tijekom ruske invazije na Ukrajinu i COVID-19. Zato potičemo sudionike da se uhvate u koštac s ovim izazovom i iskoriste tehnološka rješenja za unaprjeđenje u zadržavanju pretplatnika.
  • Medijska istraživanja i analiza podataka: postoji negativan trend pada povjerenja u medije, ubrzan ruskom invazijom na Ukrajinu i pandemijom. Glavni razlog tome moglo bi biti širenje lažnih vijesti i poruka. Stoga suzbijanje lažnih vijesti i provjeru informacija prepoznajemo kao naš drugi izazov.
  • Proizvodnja i distribucija sadržaja: rastuće izbjegavanje vijesti među publikom drži mnoge redakcije budnima noću. Tijekom ovog hackathona željeli bismo se usredotočiti na osobe mlađe od 25 godina koje su zbog svog ponašanja u konzumaciji vijesti manje zainteresirane za tradicionalne teme vijesti i nemaju jaku povezanost s određenim medijskim brendovima. Stoga je naš zadnji cilj pronaći način da engage-amo generaciju Z  i osvijestimo im informacija koje su im najvažnije.

Glavni izazovi identificirani su u svakoj kategoriji kako bi se potencijalnim sudionicima pomoglo da usmjere svoje napore, ali Media Blend tim također potiče kandidate da unesu druge inovativne ideje za rješavanje različitih izazova u medijskom sektoru.

Podnositelji zahtjeva mogu zatražiti sastanke za izradu ideja gdje bi uz pomoć mentora poboljšali i finalizirali svoje projektne ideje. Iako sudjelovanje u idejnim sastancima nije obavezno, ono će sudionicima dati prednost u procesu odabira.

Odabirom sudionika za hackathon upravljat će projektni tim, a predvodit će ga neovisni žiri sastavljen od lidera europskog medijskog tržišta. Odabir će se temeljiti na sljedećim kriterijima:

  • Sudionici tima dolaze iz najmanje 2 različite zemlje i 2 različite tvrtke;
  • Predložena ideja pruža održivo i inovativno rješenje za izazov povezan s 3 glavna toka rada hackathona (gore spomenuta).

Tijekom događaja, svi sudionici će uz podršku stručnjaka razvijati svoje proizvode, kreirati poslovni, promotivni i akcijski plan te se pripremati za pitching. Sve u svemu, to je izvrsna prilika za umrežavanje jer će se najinovativnija medijska poduzeća iz cijele Europe okupiti pod jednim krovom.

Kandidati moraju imati sjedište u jednoj od sljedećih zemalja: Albanija, Austrija, Belgija, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Hrvatska, Republika Cipar, Češka, Danska, Estonija, Finska, Francuska, Njemačka, Grčka, Mađarska, Irska, Italija, Kosovo, Latvija, Litva, Luksemburg, Malta, Moldavija, Crna Gora, Nizozemska, Sjeverna Makedonija, Poljska, Portugal, Rumunjska, Srbija, Slovačka, Slovenija, Španjolska, Švedska i Ukrajina.

Detalje o hackatonu i prijavu možete pronaći ovdje

HUDI na društvenim mrežama