Analitika

Google ukida Universal Analytics i uvodi Google Analytics 4, prilagođen GDPR-u

Autor: miab
event 17.03.2022.
Google Analytics 4

Novim alatom trebala bi biti riješena priča o usklađenosti GDPR-a i Google Analyticsa.

Iako je najavljen još prije dvije i pol godine, jučer je i službeno predstavljen Google Analytics 4, koji će, kako je najavljeno, više staviti u fokus privatnost korisnika. Između ostalog, to znači da više neće više neće pohranjivati ​​IP adrese, što je do sada dovodilo u pitanje i samu legalnost korištenja alata unutar Europske unije.

Trenutna verzija alata za analizu posjećenosti stranica i ponašanja korisnika, Universal Analytics, počet će se gasiti iduće godine, a nakon 1. srpnja 2023. prestat će u potpunosti pratiti nove podatke. Korisnici naprednijeg alata, Analyticsa 360, dobit će tri dodatna mjeseca, odnosno praćenje podataka će biti moguće do 1. listopada 2023.

Kako je Google objavio na svom blogu, Universal Analytics napravljen je za generaciju online mjerenja koja je bila fokusirana na web za stolna računala i “kolačiće”. Ta metodologija postaje zastarjela, navodi se, a Google Analytics 4 djeluje na različitim platformama, ne oslanja se isključivo na kolačiće i koristi model podataka koji se temelji na događajima kako bi isporučio metrike orijentirane na korisnike.

Google Analytics 4 neće pohranjivati IP adrese, što je nužno za zaštitu privatnosti podataka, konkretno, usklađenost s GDPR-om.

Kako je riječ o potpuno novom alatu koji pristupa podacima na drugačiji način, da bi bio funkcionalan, trebat će mu povijesni podaci, zbog čega Google preporučuje da se krene s implementacijom što prije. A ako vas zanima što će se dogoditi s podacima koje imate u postojećem alatu, Universal Analyticsu, provjerite ovdje.

HUDI na društvenim mrežama