Panel raspravu pod nazivom “Nećete vjerovati: Standardizira se internetsko tržište!” moderirao je Stipe Grubišić, direktor digitalnih operacija Hanza Medije, a na njemu su sudjelovali Zoran Turković, direktor i član Uprave, 24sata; Maja Blumenšajn, direktorica novih medija, Nova TV; Ivan Pleše, operativni direktor, Index promocija; Vedran Vereš, član Uprave, Telegram Media Grupa; i Tonko Weissmann, direktor pravnih poslova i diversifikacije te član Uprave, RTL Hrvatska.
Bila je to prilika da sudionici panela i sam moderator predstave kako je HUDI uopće nastao, koji su planovi udruge te kome je ona namijenjena. A razlog zašto je nastala vrlo je jednostavan – trenutak je bio pravi, rekao je Tonko Weissmann.
Tržište je došlo do trenutka u kojemu više nema smisla da svatko vuče na svoju stranu.
S njime se složio Vedran Vereš, koji je naveo:
Iako smo konkurenti na tržištu, imamo puno istih stvari koje nas tište, kao i iste interese, a udruga nam može dati zajednički glas.
Nije se mogla izbjeći tema pandemije koronavirusa koja je svakako utjecala i na izdavače. Tako je Maja Blumenšajn istaknula da je situacija svakako usporila udrugu u nekim planovima, ali je ujedno i dodatno naglasila neke izazove s kojima se digitalni izdavači susreću.
Ne možemo biti zatvoreni u vlastitim ekosustavima, a u zadnjih više od godinu dana kroz udrugu smo našli sugovornike koji se mogu saživjeti s onim čime se digitalni izdavači susreću na tržištu.
Čeka nas ozbiljan izazov, ali imamo velike šanse da napravimo nešto korisno na tržištu, nadovezao se Ivan Pleše, dok je Zoran Turković konkretizirao koja su četiri fokusa udruge. To su standardizacija mjerenja posjećenosti portala, standardizacija oglasnih formata i mjerenja učinkovitosti kampanja, AdEx i regulativa, a upravo su to i četiri prve radne skupine koje je udruga pokrenula.
Kod mjerenja posjećenosti internetskih portala imamo kaos. Neki su izdavači u jednom mjerenju, neki u drugom, trećima je jedna metrika bitnija od druge. Uopće se ne zna što je valuta na tržištu, a zbog toga nas tržište smatra neozbiljnima, rekao je Turković i potom pojasnio koji su izazovi u mjerenju učinkovitosti kampanja.
Svaki klijent, svaka agencija ima svoje kriterije uspješnosti kampanja, a s druge strane i digitalni izdavači imaju svoje kriterije, a time je nemoguće dobiti odgovor je li nešto doista uspješno ili nije.
Iako su HUDI osnovali izdavači najvećih online portala u Hrvatskoj, Hanza Media, Index promocija, Nova TV, RTL Hrvatska, Styria i Telegram Media Grupa, cilj je uključiti što više manjih i srednjih izdavača, istaknuo je Stipe Grubišić.
Mi kao osnivači zasigurno ne razumijemo cijelo tržište, stoga će nam novi članovi u tome pomoći. Ideja je da s njima otvorimo, osim postojećih, i nove teme koje interesiraju specifično tržište.
Na kraju je naglašeno da HUDI nije namijenjen samo izdavačima. Dionici digitalnog tržišta u Hrvatskoj su i tehnološke platforme, oglasne mreže, istraživačke institucije, a svi oni mogu znanjem i vještinama omogućiti da tržište bude kvalitetnije i reguliranije.