Zagreb, 27. prosinca 2023. – U području digitalnog oglašavanja, koje se neprestano razvija, razumijevanje ključnih metrika najvažnije je za postizanje uspjeha. Dvije metrike imaju golemu važnost: CTR (click-through-rate, tj. stopa klikanja) i vidljive impresije, posebno u području banner oglasa na internetskim portalima. Kako bismo ušli u dubinu ovih metrika i njihovih utjecaja na suvremene strategije oglašavanja napravili smo preliminarnu analizu koja je samo početna točka daljnjeg, dubljeg istraživanja u koje su uključene ključne agencije i klijenti na tržištu kako bi im omogućili da podignu svoje kampanje od pukih pojavljivanja do zanimljivih interakcija, redefinirajući budućnost online oglašavanja na portalima.
Sa strane agencija, sudjelovali su Maja Šplajt iz Real grupe, Hrvoje Pilić iz Degordiana, Saša Milinović iz OMD-a te Marko Beljan iz 404 agency. Sa strane klijenata, sudjelovali su: Mia Lasić iz Addiko Banke, Matija Mandić iz Lesnine, Ivan Russo iz A1 te Marija Mušicki iz eKupi. Raspravu je vodio Bojan Bernik, Morgan Code IT, a sa strane HUDI-ja sudjelovali su Mario Ivić, predsjednik radne skupine za AdTech, Ivan Pleše, Adtech Lab, Iva Šalamon, HUDI i Ozren Kronja, HUDI.
Trokutni odnos agencija – klijent – izdavač zahtijeva suradnju, transparentnost i dobru komunikaciju između svih strana kako bi se postigli ciljevi kampanje. Teme rasprave bile su kampanje koje se vode i po kojim kanalima, prednosti i mane lokalnih digitalnih medija vs. Big Tech i kako preraspodijeliti resurse da se očuva i dalje unaprijedi hrvatsko tržište. Ključno je da agencija razumije potrebe klijenta i da uspostavi učinkovitu suradnju s izdavačima kako bi se postigla maksimalna vrijednost za sve uključene strane. Održani okrugli stol uvod je u buduću komunikaciju koju HUDI planira sa stručnjacima i dionicima na tržištu digitalnog oglašavanja i izdavaštva.
Kolege koji predstavljaju agencije i oglašivače maksimalno su se potrudili da na okruglom stolu dođemo do kvalitetnih uvida o trenutnom stanju tržišta i definiramo akcijski plan za djelovanje HUDI radne skupine tokom sljedeće godine.
Bojan Bernik, Morgan Code IT
Stopa klikanja (CTR) i vidljive impresije
Stopa klikanja (CTR) predstavlja ključni pokazatelj učinkovitosti banner oglasa. Mjeri postotak korisnika koji ne samo da vide oglas, već i proaktivno kliknu na njega. Viši CTR znači da oglas dobro odjekuje kod ciljane publike, tjerajući je da dalje istražuje. Ova metrika dokaz je sposobnosti oglasa da premosti jaz između početne znatiželje i stvarnog angažmana korisnika.
Vidljive impresije pružaju točniju sliku o tome kako digitalni oglasi utječu na korisnike i poslovanje. U odnosu na CTR ne oslanjaju se na klikove, već mjere broj puta kada je oglas bio dostupan korisniku i kada je korisnik mogao vidjeti oglas. Iz tog razloga, u istraživanju su uključene obje metrike.
Preliminarna HUDI analiza odnosi se na sljedeće formate:
- Desktop 300×600
- Desktop 970×250
- Mobile 300×250
- Mobile 300×600
Rezultati su podijeljeni i po tipu kreativa, odnosno HTML5, Image i Third Party.
Na podacima je radila i potvrđuje ih Radna skupina za AdTech Hrvatske udruge digitalnih izdavača koju čine Styria, Hanza Media, Index Promocija, Telegram Media Grupa, RTL Hrvatska, Nova TV, Tportal, BUG, Red View Media, Netokracija te Midas Network.
Nedavni podaci sugeriraju široki raspon prosječnog CTR-a na banner oglasima portala. Čimbenici kao što su industrija, položaj oglasa, dizajn i demografija publike igraju ključnu ulogu u utjecanju na ovaj raspon. Slično tome, učestalost vidljivih pojavljivanja varira, odražavajući značaj položaja oglasa i interakciju korisnika s web stranicom.
Predsjednik radne skupine za AdTech, Mario Ivić, Midas Network
Važno je istaknuti da su navedeni brojevi informativnog karaktera te da ne obavezuju spomenute medije na točnu ili zakupljenu isporuku kampanje. Oni predstavljaju očekivano ponašanje za više od 50% kampanja, uz pretpostavku normalne distribucije CTR-a i vidljivih impresija unutar ukupnog broja impresija.
U dinamičnom svijetu digitalnog oglašavanja, gdje se svaka sekunda računa, a pozornost je sve rjeđa, razumijevanje metrika poput CTR-a i vidljivih impresija nije predmet pregovaranja. Ove metrike služe kao vodiči koji oglašivače vode kroz labirint izbora, omogućujući im da kreiraju dojmljive kampanje i uspostave značajne veze sa svojom ciljnom publikom.