FACTCHECKING

Naš član, Agroklub i Prehrambeno-tehnološki fakultet Osijek započinju “FoodFacts” – projekt provjere točnosti informacija o hrani

Autor: ivasalam
event 11.01.2024.
PTFOS i Agroklub

U Osijeku započinje projekt prvog nacionalnog tzv. fact-checkera prehrambene tematike vrijedan 198.325,12 eura

Prehrambeno-tehnološki fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera iz Osijeka i informacijski sustav Agroklub ovih dana započinju provedbu projekta FoodFacts – internetskog sustava provjere točnosti informacija o hrani vrijednog 198.325,12 eura. 

Naime, ova je znanstveno-obrazovna institucija u suradnji sa specijaliziranim internetskim medijem uspješno aplicirala na drugi javni poziv Agencije za elektroničke medije (AEM) za Uspostavu sustava provjere točnosti informacija.

Projekt FoodFacts ima za cilj kroz dvije godine uspostaviti provjeravatelja informacija u području hrane i prehrambene industrije te procedure provjere. Na istom će raditi multidisciplinarni tim visokokvalificiranih stručnjaka s područja biotehničkih i društvenih znanosti u poljima prehrambene tehnologije, hrane i nutricionizma, poljoprivrede, računarstva, politologije, komunikologije i ekonomije.

Na krajnje korisnike planira utjecati i osiguravanjem dodatnog izvora kvalitetnih i provjerenih informacija koje se tiču hrane, nutricionizma i zdravlja te identificiranih informacijskih poremećaja iz navedenih područja kroz integraciju baze podataka u redakciju Agrokluba te drugih zainteresiranih medija.

Ovom projektu podršku daje i Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) te Društvo agrarnih novinara Hrvatske, koji će u svojstvu pridruženih partnera sudjelovati u aktivnostima.

Projekt FoodFacts je odabran za financiranje uz još 8 drugih prijavljenih projektnih prijedloga, kojima su dodijeljena sredstva u ukupnom iznosu od 1.719.223,36 eura drugog poziva Nacionalnog plana oporavka i otpornosti “Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka” čiji su nositelji Ministarstvo kulture i medija te Agencija za elektroničke medije.

HUDI na društvenim mrežama