Zagreb, 30. studeni 2023. – Na ovogodišnjem SoMo Borcu, Tatjana Rajković, osnivačica Kabineta 3C održala je panel „Je li istinsko razumijevanje vlastitog korisnika ključno za ‘uhvatiti’ pozornost u prezasićenom medijskom okruženju?“. Na panelu su Matej Lončarić, glavni direktor digitalnog poslovanja, CME Adria, Ivan Pleše, osnivač – ADTECH LAB-a i Mirela Hegediš Horvat, voditeljica prodaje i tehničke podrške tportala raspravljali o rezultatima istraživanja Digital Revolution koje je provela Hrvatska udruga digitalnih izdavača.
U današnjem dinamičnom digitalnom okruženju, rasprave o potrebi podizanja kvalitete sadržaja, korisničkog iskustva, personalizacije i važnosti provjerenih izvora informacija postaju sve bitnije. Panelisti su se složili da je ključan korak u digitalnoj transformaciji medija kontinuirani rad na kvaliteti uključujući sve njene aspekte, od sadržaja do korisničkog iskustva. U doba gdje se korisnici suočavaju s prekomjernim brojem informacija, mediji imaju na neki način zadaću pomagati, selektirati i pripremiti sadržaj koji zaista ima vrijednost. Fokus na kvaliteti može biti ključan faktor u zadovoljstvu korisnika i izgradnji lojalnosti. Vjerujem da se u predstojećem razdoblju, obilježenom mogućom fluktuacijom lažnih vijesti, pruža prilika našim medijima da postanu ključni i pouzdani izvor informacija. U toj situaciji, naglasak na relevantnosti i provjerenosti postat će izuzetno značajan. Sve što smo čuli sugerira da u nadolazećim godinama brzina usvajanja digitalnih tehnologija neće biti presudna, već će ključno pitanje biti kako ćemo transformirati naš digitalni sadržaj kako bismo odgovorili na dinamična i brzo mijenjajuća očekivanja naših korisnika.
Tatjana Rajković, osnivačica Kabineta 3C
Tri su ključne teme kojima se bavila studija: digitalna pretplata, oglašavanje i nove tehnologije te digitalni sadržaj i formati.
Struka je suglasna da je nužan kontinuirani rast kvalitete u svim segmentima. Korisnici postaju sve svjesniji značaja pouzdanih i kvalitetnih informacija. S obzirom na veliku količinu informacija dostupnih na internetu, korisnici traže izvore koji im pružaju relevantne i verificirane informacije. To znači da kvalitetan sadržaj postaje ključan faktor za privlačenje i zadržavanje publike.
U današnjem brzom tempu života, korisnici često nemaju vremena pretraživati različite izvore i provjeravati informacije, stoga će se okretati brendovima i izvorima koje percipiraju kao pouzdane i koji im štede vrijeme tako da pruže visokokvalitetan sadržaj.
Povjerenje između brenda i korisnika postaje izrazito važno. Korisnici će birati brendove koji su transparentni, etički odgovorni i pružaju kvalitetan sadržaj. Povjerenje se ne može izgraditi na senzacionalizmu i klikabilnim naslovima, već na dosljednoj dostavi vrijednih i korisnih informacija.
Korisnici očekuju sadržaj prilagođen njihovim interesima i potrebama te će kvalitetan sadržaj uzimati u obzir te želje i personalizirati informacije kako bi bile relevantne za svakog korisnika. Stručnjaci u medijima prepoznaju da se senzacionalizam i clickbait naslovi mogu odraziti negativno na ugled medija i brenda te da dugoročno štete povjerenju korisnika.
No i dalje ključno pitanje ostaje, što je kvaliteta? Kvaliteta nije samo ono što mi definiramo ili opisujemo kao kvalitetu, već je istinski određena percipiranom kvalitetom, odnosno kako je korisnici doživljavaju i kako doživljavaju njene efekte.
Više o samom HUDI istraživanju Digital Revolution možete pročitati na linku.